26 April 2010

Ketagihan dalam 'Deeper Conversation'

Sudah jatuh hukum makruh nak post lagu Deeper Conversation nyanyian Yuna ni dekat aku punya blog. Sudah setahun lebih aku dengar lagu ini. Sudah, I'm not Yuna fan, cuma suka lagu ini. Suka, tapi belum sampai perasaan nak post. Sudah sekarang macam kene je nak post lagu ni. Sudah aku pilih video dari Miezwasi's Channel kat youtube sebab dia simple, nice and sweet.



Sudah kenapa baru nak tampal video tu kat sini? Jawapannya ialah sebab mood sebelum ni belum mari dan sekarang baru mari dengar lagu ni. Dulu dengar sebab interesting and simple rhythm and lyric, sekarang campur lagi the feels of the song. Faham ker tak faham?.Hohoho



I like this song much. Metaforanya rasa macam ketagihan yang melampau. It is the high level addiction to something. Tapi belum sampai tahap macam drug addict lah. Orang lelaki aku rasa lebih faham kowt macam mana perasaan tu suka dan nak tackle seseorang sampai dapat. Beronok-ronok perasaan. Tapi formula yang aku dah belajar ialah sabar jangan gelojoh, jujur, ikhlas dan transparent [jernih??]. Haha.

Terlalu peribadi pula nak di
explain kan secara lebih detail. Simpan dalam hati untuk senyum sepanjang hari. =)

Notakaki: Lirik lagu deeper conversation dari Yuna bahagian yang aku suka.




Is your favorite color blue?
Do you always tell the truth?
Do you believe in outer-space?
And I'm learning you

Is your skin as tanned as mine?
Does your hair flow sideways?
Did someone took a portion of your heart?

And I'm learning you

And if you don't mind
Can you tell me
All your hopes and fears and
Everything that you believe in

Would you make a difference in the world

I'd love for you to take me to a deeper conversation
....

Sarol Out

2 comments: