16 December 2008

16 December 2008!!



Terima kasih. Sudi meraikan. Sangat dihargai. Hanya Tuhan saja yang dapat membalas jasa baik korang semua terhadap aku.

Selamat Hari Jadi buat D Senggor (15 Dec 88), Botak Laynan (16 Dec 82) , Bonnie (19 Dec 81), Azmi Wahid ( 25 Dec 88)


notakaki : Sudi abaikan jumlah lilin itu. Semua dusta belaka.

Sarol Out

28 October 2008

FCUK Collection For Men.

FCUK Men Department.


Diagonal Hulk- Hulk tonal crew neck short sleeve tee - *RM150 Crouching Tee - Short sleeve graphic printed crew neck tee - *RM150
Fisher Shirt - Floral Print Shirt With Traditional Single Pocket Detail - *RM300Maryland Shirt - Check Shirt With Double Front Pockets And Embroidered Fc Logo -*RM300

Luck Shirt - Soft Touch Check Shirt With Single Pocket Detail - *RM300

*rough price estimation in RM.

27 October 2008

Enjoyable Diwali!

The Disaster Movie. Biasa-biasa sahaja. Pengemar filem-filem splastik sudikan diri untuk pergi menonton. Tapi bagi aku keluarkan duit beli tiket filem ini, sudah jatuh hukum satu pembaziran.


Sempat singgah lihat jelas pasar malam Danau Kota. Tiada yang istimewa. Sekadar mencuci mata. Tiada apa yang menggoda untuk dibeli.

Kepada penganut agama Hindu, wish you all a Happy & Enjoyable Diwali!!

Sarol Out

26 October 2008

Merdeka Restaurant



Restoran masakan cina yang halal di KL. Merdeka Restaurant terletak di Jalan Tun Sambanthan. Sedap dan tidak mahal.






Sarol Out

24 October 2008

Saya Suka lukiSan




Paintings at Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia & Lembaga Penduduk & Pembangunan Keluarga Negara. Enjoy!!
Sarol Out

06 October 2008

Terakhir Ramadhan & Awal Syawal

Kata orang indahnya beraya di desa. Sempoi untuk beraya di kota. Bagi aku di mana-mana saja sama. Andai ada keluarga, sanak-saudara, pasti suasana jadi gembira.

Tahun pertama aku menemani rakan serumah membeli belah. Habis dijelajah seluruh Kuala Lumpur mencari barang. Sebelum dia balik Alor Gajah, berhabis juga mencari kelengkapan perayaan. Tempat letak kereta takyah cerita. Banyak pula kutu mencari kesempatan di tengah hiruk pikuk lautan manusia. Pasti penyeluk saku, kaki rembat, kutu jalan berkeliaran buat modal cari bahan. Pada abang-abang polis, tolong jaga ketenteraman jangan sibuk nak menyaman.


Singgah Centre Market hilangkan penat. Kedai tempat jual barang anggaran sewa RM3500 sebulan. Mak datuk mahal juga walaupun hanya jual gelang. Terima kasih sama Auntie kongsi fakta sambil bagi satu gelang free. Tabik spring sama Auntie! Terbaek!!

Tawaf pulak dalam CM. Singgah pula di Cute Fish Spa. Geli gak kaki mase cube kene geget ngan ikan tuh. Tapi dah lama ok jer..gi la cuba..huhu. RM5 untuk 10 minit. Kelebihannya seperti yang digembar gemburkan..
1. Removes dead skin cells
2. Improves blood circulation
3. Leave healthy skin




notakaki : Seronok juga sekali sekala memokok di sekitar KL. Teringat zaman-zaman muda remaja.



Sarol Out

30 September 2008

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!

Today is the last day of Ramadhan Karim. 30 Ramadhan 1429H.

Aku masih di pejabat menghabiskan saki baki kerja. Tak mahu ada yang tertangguh untuk cuti r raya 5 hari.

Nak balik rumah ambil mak dan kakak pergi KLCC. Hajat hati nak singgah FCUK. Dah pegi sana minggu lepas usha baju tu. Sanggupkah korang mengeluarkan 10% dari gaji korang untuk dapat sehelai tshirt? Aku kurang sanggup. Sudah fikir 200 kali. Tapi akhirnya rembat juga. =)

Adik aku nak beli kasut futsal. Aku tanya "ape kejadahnya ko nak beli kasut futsal time-time nak raya nie?". Tapi cuma hendak tekankan yang tidak rugi berkongsi kegembiraan dan rezeki dengan orang-orang yang kita sayang.

Malam jumpa Mr Jason ambil chocolate. Tahun lepas malam raya kat sana melepak di Kg. Batu 5. Sekali sekala merasa angin malam raya di kampung orang.

Insyaallah tahun ini akan beraya di rumah nenek Ampangan Seremban. Esok baru bertolak selepas solat sunat Aidilfitri.

Kepada seluruh muslimin dan muslimat seluruh dunia, aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.

"I would like to wish a very happy Eid Mubarak!"

Andai ada silap dan salah, andai ada terkasar bahasa dan laku, kemaafan dipinta. Semoga lebaran di sambut dengan ceria dan bahagia di samping orang-orang tersayang.

Salam


Sarol

24 September 2008

Terima Kasih


2 kad raya untuk aku. Merosot sebanyak 32.5%. Terima kasih kepada yang masih sudi memberi. Dihargai pemberian. =)


Sarol Out

23 September 2008

22 September 2008

The romance =)



"I know this sound stupid because you can never accept me
The door to your heart is closed forever


Thats why Im asking your permission..
So youll always be in my mind
Be my lover..


Be the queen of my heart..
Even though its only in dreams..
That is more than enough for me…"


Sarol Out

21 September 2008

The FS

Sedar yang pada dasarnya negara Malaysia nampak stabil dan tenang tapi sebenarnya banyak resah dan gulananya. Macam mana orang Melayu bercakaran sesama sendiri sebab perbezaan ideologi yang belum jelas mana betul mana salahnya?. Dengan tekanan politik dari parti-parti lawan yang masing-masing nak tunjuk handal. Aku yang memandang dari jauh turut rasa tidak senang hati.

Mahu ikut acuan Pakistan?Mahu akhir macam Benazir Bhutto? Memang tidak tepat untuk dibuat perbezaan tapi aku mengambil contoh dari perspektif sebuah negara Islam. Di Pakistan, walaupun sama-sama Islam, tapi berbezaan itu melampau sampaikan akhirnya wanita pertama yang diangkat untuk menjadi ketua negara sudah kena tembak. Hendak tunggu sampai ada sesiapa di Malaysia kena tembak?

Tidak minat politik, apatah lagi kenal dengan orang-orang politik. Menteri kabinet tidak hafal. Penting. Tidak penting.

Yang tengah berjuang, tukar taktik baru buang anasir tidak sihat. Fikir. Pada semua jangan main isu bangsa, agama, dan hak istimewa. Timbang sama rata, cari keadilan, pertabatkan Islam. Nanti boleh naik roket ke bulan.

notakaki : tidak berani hendak cakap Benazir Bhutto mati angkara Pervez Musharaff sebab takut masuk ISA Pakistan.

Sarol Out

20 September 2008

The Saturday Story!

Saturday!!

Bila dapat kad ucapan Selamat Hari Raya, apa yang engkau akan buat?

A) Baca & Simpan
B) Baca & Balas
C) Baca & Letak Bersepah
D) Baca & Buat Bodoh

Aku pernah buat semua jawapan di atas. Semalam dapat kad dari seorang kawan perempuan. Sudah kenal lama. Pergi kedai beli kad dan balas. Orang berbudi kita berbahasa. Berbudi pada orang yang berbahasa. Berbahasa pada orang yang berbudi. Kalau tidak berbudi dan berbahasa, pergi duduk dalam hutan kawan dengan monyet.

Sekarang semua sibuk duduk berdebat pasal blog dan blogger. Sudah jadi isu negara bila semua benda yang baik sudah jadi benda jahat. Siapa yang baik? Siapa yang jahat? Layakkah kita untuk menentukan siapa baik siapa jahat? . Aku bersama pendirian untuk tidak menyokong I.S.A dan merasakan tidak perlunya pemimpin seperti Teresa Kok dalam masyarakat.



notakaki: makanan anjing untuk anjing, makanan ikan untuk ikan, makanan kucing untuk kucing, makanan manusia untuk manusia.


Cheers


Sarol Out

18 September 2008

Painting

Just want to share the painting at Bora Asmara.

Cheers,

Sarol Silitongak

29 August 2008

Fanatical thingy!

I’m posting before I leave KL for unceremonious voyage to north states of Malaysia. Three down town combatant ready for the leisure journey for couple of days.

I skiped my dating to attempt for the server issue. Damn it the political thingy repeatedly cause the fanatical to myself. Hearing what’s the buzz here and there just upload the headache. So moral of the story, never buzz me up for the stupid things.

Continues burning some cool music for travel purposes. Will be back again 2 days later. Insyaallah.


Happy 51st Independence Day and Happy Fasting Month Ramadhan Al- Mubarak!

Sarol Out

28 August 2008

Independence & Intelligence NONE STOP!!


Cannot depict how busy I was this week. Cool with fuzz slumber land. It’s a raining week. Oooughhh.. been waiting for weekend like so many years.


Malaysia will celebrate the 51st Independence Day this coming 31st August 2008. Nationwide will be in bloom mood. 3 days holiday! So cool after you utilized your intelligence none stop for couples of months. Horeeyy!!

Back to serious frame.


This morning, one of my ex officemate family member Kak Ros, has lost her father due to lung cancer. Today is the hardest time for her and family. She will bring back the body(father) to Pantai Dalam, Masjid Khatijah. Let’s us pray together, may her father rest in peace. Al-Fatihah.To ease her burden, for those who wish to donate, you are welcome to do so. You can pass it to me and I’ll pass it to her later.


p/s: Personally, respects Tun Dr Mahathir as one of the independence man!
Sarol Out

21 August 2008

O.T.A.K


Bukan badan yang penat..tapi otak yang dah penat..kerja tambah tertekan


Mencari ketenangan bersih blog yang bersawang. Dekat pejabat bukan curi tulang. Waktu rehat makan tengahhari. Berehat sebentar kawal tekanan.


Litar kepala mungkin masuk virus.


Apa-apa hal nanti dapat kemaskini blog lagi.

Sarol Out

03 June 2008

SAROL


The Sarol Silitongak. Coming soon.