30 April 2010

Duhai Si Pari Pari

Hi everyone. Blog sekarang ada kawan-kawan baru sudi singgah sekapur sireh. Terima kasih daun keladi aku ucapkan. Selalu-selalu lah singgah lagi time-time lain ok dan jangan lupa tengokkan ikan-ikan aku kat atas tu. Bagi2 lah makan free. Hoho =)

Baru balik dari tengok
movie Iron Man 2 kat JJ Cheras Selatan. Good3x. ( Esok aku post review pasal Iron Man 2 ni). Hari ini nak review pasal DVD yang aku baru tengok semalam. Duhai Si Pari-Pari nama filem ini. Lakonan Que Haidar, Liyana Jasmay (sesuai jadi next duta untuk sabun May..huhu), Nabila (anak Amy Search), Remy Ishak, Harun Salim Bachik dan cameo dari Farid Kamil, Hans Isacc, Zizan Raja Lawak, Aziz Satar dll. 


Cerita dia berkisarkan tentang hidup Saadon (Que) yang sengal-sengal ubi didatangi Pari (Liyana J) dari Kayangan sambil diperhatikan oleh bapak si Pari (Harun SB) kononnya mencari cinta. Ditambah pulak dengan pasangan Maya (Nabila) dan Remy yang dok mengenakan si bendul Que.


Rate? Tahap stokin busuk 2 minggu tak basuh. Memang LONGKANG! Takde pengisian langsung bagi aku. Satu bintang aku bagi itu pun untuk lawak Que Haidar & Nabila yang bolehlah buat gelak level2 geli ulu hati. Yang lain..ermmm...stokin oh stokin. Huhu. Actually minat nak tengok since member aku nyanyi lagu Liyana Jasmay [aku jatuh cinta] kat karaoke. VC tu macam ngam je tunjuk babak2 dalam movie tu. TAPI...Tipah tertipu bapak!!!

Aku forward kan laju-laju cerita tu sebab nak tengok ending. Haha. Tapi kepada sesiapa yang belum tengok, silalah tengok. Belum jatuh tahap busuk berus jamban macam Cinta Fotokopi, dan No Problem Punyo!!.

Notakaki: Esok aku update pasal Iron Man 2. Tunggu...

Sarol Out

No comments: